Jongeren proberen het ROC van Amsterdam uit

In juli 2016 hebben we de aanbesteding van het ROC van Amsterdam gewonnen! De vraag was een nieuwe campagne te ontwikkelen om zo veel mogelijk potentiële studenten (en hun ouders) naar de open dagen te laten komen van het ROC van Amsterdam. Nowsy ontwikkelde een onderscheidend concept gebaseerd op drie doelgroep inzichten:

  • Er is een ongelooflijk groot aanbod in opleidingen en scholen. Jongeren vinden het lastig om hieruit een goede keuze te maken.
  • Jongeren willen een concrete authentieke ervaring. Geen opgepoetste open dag die niet de werkelijkheid weerspiegelt.
  • Zelf ervaren, beleven en uitproberen. Jongeren leven met de dag, de toekomst is NU. Daarom willen ze een instant ervaring. Wat betekent de opleiding nu voor mij. Wat ga ik doen?

Op basis van deze inzichten hebben we de TRY-OUT-DAY in het leven geroepen. Hiermee maken we duidelijk dat het een onmisbare dag is waarop je zelf aan de slag mag. En zelf kunt ervaring wat het ROC van Amsterdam te bieden heeft. Je kunt overal rondkijken, alles ontdekken en uitproberen; de docenten, de beroepen, computers, koffie, de sfeer, de kantine enz. Zo kun je een studie en school kiezen die helemaal bij jou past!

Om de Try-Out Day te promoten heeft het ROC van Amsterdam flink uitgepakt. In de regio zijn ze aanwezig met posters op scholen, abri’s, radiospots, banners etc. Voor de locaties is er centraal een promotiepakket gemaakt met tasjes, koffiebekers, stickers, buttons, t-shirts etc.

roc-image01

Het resultaat van de eerste flight is erg goed. Er is in media 50% meer CTR gerealiseerd en er zijn 700 meer jongeren naar de eerste open dag gekomen ten opzichte van vorig jaar! Dat betekent veel goeds voor de aankomende Try-Out Days.

Aantrekkelijk opleidingsinstituut

Het ROC van Amsterdam heeft ca. 27.500 studenten, verdeeld over locaties in Amsterdam, Amstelveen, Hoofddorp en Hilversum. De kernactiviteit is het aanbieden van mbo-onderwijs; de opleidingen worden gegeven op meerdere mbo-colleges. Alle mbo-colleges hebben de Try-out day ook op de locatie ingevoerd en ieder heeft daar op eigen wijze invulling aan gegeven.