Make your day

Mirjam Spruijt

Managing Direction

De open dag die jongeren hun leven laat zien op ROC De Leijgraaf

‘Make your day’ is de open dagen campagne die we voor ROC De Leijgraaf hebben gemaakt.. ‘Make your day’ is een aansporing voor studenten om van iedere dag op De Leijgraaf een leuke en interessante dag te maken. Dat geldt natuurlijk ook voor de docenten en het ondersteunend personeel. Het is uitdagend, leuk, spannend, geen dag is hetzelfde…

rocl-abris

De campagne is gebaseerd op een paar doelgroepinzichten:

  1. Jongeren die de stap zetten van middelbare school naar beroepsonderwijs gaan steeds meer hun eigen leven inrichten en eigen dagen invullen. Bij het ROC De Leijgraaf geven ze studenten daar de ruimte voor en verwacht ook van hen een eigen invulling, mede omdat dat in de toekomst (als je werkt) ook verwacht wordt. Je kunt het helemaal zelf maken!
  2. ‘Make’ slaat ook op het feit dat je op het MBO praktisch aan de slag gaat. Daarbij presenteren we De Leijgraaf niet als een school met traditionele ‘maak’-beroepen, maar als een innovatieve school die ‘maken’ een nieuwe inhoud geeft en die nauw aansluit bij de snelle ontwikkelingen die de regio doormaakt.
  3. We kiezen voor ‘day’ omdat dat voor de leerlingen goed te overzien is en aansluit bij het feit dat ze in het ‘nu’ leven. Het Engels maakt het motto nog wat krachtiger.

De campagne is via buitenreclame, advertenties in de regio en social en online inzet zichtbaar onder de doelgroep.